close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך אפשר לקדם אתרים שומרי שבת?

מערכת שורשכג חשוון, תשפא10/11/2020

בפועל, נוצר מצב לא אידיאלי, שכן אתרים שאינם מפעילים את האתר בשבת, עשויים לפגוע בקידום האתר שלהם בגוגל.... מה עושים?

תגיות:

במדינת ישראל, יש הרבה עסקים שמפסיקים את פעילותם בשבת. הדבר יכול להיות מסיבות אידיאולוגיות או מסיבות אחרות. אם אתם גולשים ברשת האינטרנט, סביר להניח שנחשפתם יותר מפעם אחת לתופעה מעניינת כאשר גלשתם לאתר מסוים וגיליתם שעם כניסת השבת, הוא מפסיק לספק שירותים לגולשים והוא יחזור לפעילות מלאה בצאת השבת. בדרך כלל, מופיעה הודעה שמתריעה על כך בפני הגולשים. ההודעה הזאת גם חוסמת את הגישה לאתר ולדפים שלו.

בפועל, נוצר מצב לא אידיאלי, שכן אתרים שאינם מפעילים את האתר בשבת, עשויים לפגוע בקידום האתר שלהם ומדוע? כי המערכת של מנוע החיפוש גוגל, לא יכולהלהבחין

בין אתר שעובד בשבת ואתר שלא עובד בשבת. למעשה, הסריקה של גוגל מתבצעת כל הזמן וכאשר האתר לא פעיל בשבת, אז חווית הגולש נפגעת והדברעשוי לפגוע גם בדירוג האתר ובהופעתו במנוע החיפוש.

מה שכן, יש לנו חדשות טובות בשבילכם! יש דרכים שמראות כיצד ואיך לקדם אתרים שומרי שבת. העדיפות היא להעסיק איש מקצוע שיש לו ניסיון וידע מתאים או לקחת את שירותיהשל חברה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי לאתרים.

מהן האפשרויות לקידום אתר שומר שבת?

  • אפשר להמשיך להתנהל עם האתר הקיים. כלומר להפסיק את פעולתו מכניסת השבת ועד לצאת השבת. נכון שהדבר לא יפגע בקידום באופן מיידי, אבל כן יפגע בטווח הארוך וחבל.
  • אפשר להימנע מהשבתת האתר כולו. כלומר, יש להשבית רק חלק מהאתר. הרי מי שייכנס לאתר בשבת, הוא לא שומר שבת. אז אפשר להפעיל דפים מסוימיםאבל לא להפעיל מערכות שיאפשרו רכישה של מוצרים ושירותים. יש כמובן לנסח הודעה מתאימה לגבי כך שמערכות הקנייה והתשלום, לא יהיו זמינות.
  • אפשר להשתמש בכל מיני כלים כמו הודעות מתפרצות (האתר אינו זמין עד ליציאת השבת), הצגת עמוד שגיאה מותאם אישית (הדבר כמובן יהיה תקין, כל עוד פועל סטטוס 503, אותו נזכיר בהמשך) וכו'.
  • התקנת תוסף וורדפרס חינמי הנקרא WP SHABBAT. מדובר על תוסף שסוגר את האתר בשבת ובחגים. התוסף מזהה את כתובת ה-IP וכל מה שצריך לעשות הוא לעדכן זמני כניסת שבת ויציאת שבת. ניתן גם לייצר דף מותאם אישית, אליו יגיעו גולשים כאשר האתר סגור.

מהי הדרך הנכונה על פי גוגל להפעיל אתר שומר שבת?

בינתיים, אחד הפתרונות היעילים שהוצעו שאיננו פוגע בקידום האתר, הוא שימוש בסטטוס 503. מהי משמעות הדבר? שהאתר ירד מהרשת באופן זמני וזאת לצורכי תחזוקה. מה זה אומר מבחינת גוגל? שאין צורך לסרוק את האתר כרגע, אלא במועד מאוחר יותר.

טיפים שימושיים לאתר שומר שבת

שימו לב, בצאת השבת עליכם לבדוק שהאתר חוזר לסטטוס 200 (ומפסיק להחזיר סטטוס 503). יתרה מזאת, אם אתם מופיעים גם ב- Google My Business, אז בדקוששעות הפתיחה של העסק מעודכנות (כלומר עדכנו שבימים שישי ושבת, העסק לא פעיל).

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה